Info from myblacklens.

Best view by using Mozilla Firefox ~ Semua Posting yang diterbitkan di blog ini adalah mengikut pandangan peribadi pemilik blog! semua kritik2 dan nasihat untuk kepentingan dan rujukan kita bersama..posting berkaitan agama adalah sebagai rujukan dan nasihat kepada diri b4ns sendiri. terima kasih.



Thursday, July 30, 2009

x balik jumpa parents..

View Comments



harini biasanye aku balik ke umah jumpa ayah bonda.. biasa laa anak manja, umah dekat je.. tiap2 minggu balik.. tapi minggu ni aku x balik laa plak. ada keje kot. ke ada someone yang aku suka kat sini, aku pun x tau.. tanya laa diri sendiri nape aku x balik.. semua member aku rasa pelik bila tgk aku ada lagi kat hostel mlm2 jumaat ni. haha. mcm2 depa tanya .. habak hang x balik bans pelik laaa.. ko pelik.. ko pelik!! hahaha!


so nak dicerita kat cni.. pasal aku x balik je laaa. x tau nape sbenarnye.. aku pun x tau nape.
hahaha!!

satu lagi berita, dgr kata elaun dah masuk. x tau btul x. aku x ambik kisah pun, sebab aku x antar borang lagi.. ummm.. maybe next week aku pi buat medical checkup. aku x buat medical checkup lagi sbbtu aku x ambik kisah pun. dah masuk dua sem aku kat cni , aku x buat2 lagi medical checkup tu.. maybe dlu azam aku nak study kat cni x sekuat skarang.. insyallah.. sem ni hope byk perubahan yang aku buat pada diri aku. sekian!!

assalamualaikum!!



ni laa gambar budak manja tu!! :)

by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Wednesday, July 29, 2009

Hukum Menipu untuk menjaga hati seseorang

View Comments
soalan: apakah hukum seseorang itu menipu? setahu saya menipu untuk menjaga aib dibenarkan. tetapi bagaimana pula menipu untuk menjaga hati seseorang?

jawapan: Hukum menipu adalah berdosa dalam keadaan apa sekali pun. Sebaik-baiknya hendaklah bersikap jujur, amanah dan ikhlas supaya sesuatu perkara yang dibuat itu mendapat keberkatan daripada Allah SWT.



INFO
1. Jawapan kepada soalan disediakan oleh Panel Kemusykilan Agama, JAKIM
2.Jawapan yang diberi adalah berdasarkan Mazhab Shafie kecuali dinyatakan sebaliknya.



Adakah Orang Menipu Murtad?

Soalan:

Tak syak lagi orang yang menipu akan mendapat dosa. Perbuatannya sama seperti menolak al-Quran dan hadis yang melarang mencuri. Adakah disebabkan menolak al-Quran dan hadis yang menyatakan tidak boleh mencuri menyebabkannya menjadi murtad?

Jawapan:
Ahl al-Sunnah wa al-Jamaah tidak mengkafirkan orang yang melakukan dosa besar kerana dosa yang dilakukannya. Kerana bukan semua yang melakukan dosa bertujuan mengingkari al-Quran, barangkali ada orang yang melakukan dosa disebabkan terpaksa atau seumpamanya, dalam keadaan dia mengakui dosa yang dilakukannya itu adalah satu kesalahan dan dosa yang diharamkan oleh Allah. Namun perlakuan dosa itu dilakukan atas beberapa sebab.

Mencuri, berbohong, zina dan seumpamanya, jika dilakukan dengan tujuan mengingkari al-Quran, atau menghalalkan perkara yang telah diharamkan oleh Allah, atau mempermainkan hukum Allah adalah satu perbuatan murtad atau perbuatan yang menyebabkan sipelakunya terkeluar daripada Islam. Na’uzubillahi min zalik.

Umat islam tidak boleh boleh menghukum kafir kepada mana-mana pelaku dosa. Sebaliknya pelaku dosa tersebut perlu dinasihati, dan berusaha membantunya supaya dapat menjauhi perbuatan dosa tersebut

wallahu a’lam.


by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

18sx lurah neraka. untuk bot2 besar sahaja!

View Comments

dipetik dari www.zaharuddin.net
Luahan hati:

Copy/paste email
assalamualaikum..sori menganggu...mungkin bro sibuk kot,tapi nak kacau gak..hal penting nih.disebabkan saya lelaki,maka stret to da point,masa bro belum kahwin,camna cara bro tahan diri dari inzalkan diri sendiri..
kadang2 susah la nak kawal...hmm..camne ek..ada cara mantap?ada baca pendapat ustaz(dari internet,bukan tanya ustaz)kata boleh 'buat' kalo takut sampai berzina ngan orang lain...sampai tahap mana tu..atau...memang x boleh...sekarang kat oversea
(x tau nak bahasa kan diri apa..aku,saya?....diri ni 20 tahun...bro 29 kan..hormat ke pakai aku...?)..
mmg ingat kawen lg bagus..tapi(ada tapi tu)baru datang x sampai staun...blaja pun x stabil lgi...JPA pulak kasi kawin bila taun ke3....hmm...berilah daku kekuatan ya Allah
Luahan hati ketiga:
Copy/paste Seseorang said:
org lain luar sane slalu ckp kat aku yg senang je kalo stakat ckp nk kawen awal..
tp nak buat tu susahaku sll bc blog hamka nitp aku bukanlah di kalangan org2 berilmu (alim)
aku bercadang nak kawen awal kerna salah satunya nak mengelakkan maksiat
tapi dek kerana aku belajar lagi, ramai yg tak menyokong aku.nak kawen awal. cakap senang. tapi nak buat, macam2 alasan
adakala aku rasa nak mintak putus dgn pasangan aku sebab aku tak sanggup tunggu dan terus buat perkara yang tak elok
aku gemar bc blog ni sbb dtg keinsafan.walaupon lagak aku mcm org biasa, tapi keinginan nak kawen tu mmg besar.dan org lain sll beri alasan utk tak kawen awal.mungkin aku patut lebihkan solat,solat hajat,istikharah.dosa aku tak terkira,taubat byk kali dah,masih buat dosa lagi
aku tak tahan lama...aku usaha blaja agama lebih byk
tapi sll terlupe..oh, Allah tentu murka dgn aku! :'(dan makin aku blaja agama,makin hari kawen awal makin jadi keperluan
tapi org kata, duit takde tak bleh kawenaku pikir lebih sgt ke ?aku cuma harap aku dpt cahya kebenaran dan dpt menangkis godaan2 duniawi
aku harap allah dpt beri petunjuk kpd aku dan pasangan aku kirenya kami ade jodoh dan beri petunjuk yg dpty beri menfaat pd kami
Hamka said:
Ok, kita sambung balik, aku bukan ustaz dan juga bukan seorang pakar motivasi, aku Cuma keretamayat yang akan memudahkan perjalanan ke kubur, dalam kubur, korang pandai pandailah jaga diri, nasihat aku yang hina ini adalah..
Aku dulu pun takut buat maksiat..
Cerita aku:Bila bapak mertua aku (bakal) agak keberatan untuk kahwinkan anak dia pada mulanya dengan alasan nak anak dia bekerja dan stabil dulu..
Akupun pergi jumpa kadi kat jabatan ugama dan mintak izin kahwin berwalikan wakil, kerana:AKU DAH TAHAN, RASA NAK BERxxxxxH, AIR NAIK KEPALA, TAPI TAKUT DENGAN AZAB ALLAH....
Nasihat kadi tu, dia akan benarkan perkahwinan itu jika bapak perempuan berkeras tak nak kasi-sebab ini melibatkan dosa dan pahala, nasihat kadi tu lagi, suruh aku pujuk dulu bapak mertua, jika gagal dia akan buat surat untuk dakwa dan nikahkan aku guna wakil wali..
Dahsyat bukan?Tapi bila doa dah makbul, Allah yang pegang hati bapak dia, maka kahwin jugak aku berwalikan bapak dia, tiada pertumpahan darah, yang tumpah adalah cecair2 yang halal lagi lazat..(aku mengada-ngada)
Nasihat aku untuk yang nak kahwin tapi masih belajar:Takutlah Allah!! Takutlah azab Allah, jika korang ikhlas tak nak berdosa dan takut api neraka, buatlah usaha untuk kahwin cepat walaupun sedang belajar-Allah jua yang memegang hati-hati manusia..
KAHWINLAH CEPAT-CEPAT WAHAI PARA REMAJA...FITNAH SANGAT DAHSAT MENANTI, MAYAT ANAK ANAK LUAR NIKAH DI SINI SANA..BERTAUBATLAH SEBELUM MENJADI MAYAT...
Nasihat yang lain untuk Hamba Allah yang aweknya dah terlanjur..
Ada cerita dari kitab (mana ntah, aku lupa) seorang pelacur yang bagi minum air pada anjing dan Allah suka dengan amal ini, maka Allah bagi jalan hidayat yang mana akhirnya si pelacur ini berkahwin dengan orang soleh dan beliau telah menjadi ibu kepada Nabi Nabi bani Israel..
Ada jugak cerita orang alim di goda pelacur, kerana takutkan neraka, orang alim ni pengsan, dan akhirnya pelacur ini dapat hidayat dan berkahwin dengan orang alim..
Nasihat aku:Kalau kau dah suka dia...Jangan peduli lagi apa orang nak kata..
Lagu:Mana datang cahaya?.. Bukalah tajuk cerita... Siapa pun kau ku sudi terima... Biarpun dosa semalam... Sebesar gunung menembus awan... Yang penting... hatiku dapat kau tawan...!
Aku cakap ni, jika / Kalau kau dah suka dia betul-betul, kalau kau ragu-ragu, atau kesian, baik tak payah..
Aku cakap betul ni, jika ada wanita yang nak kahwin dengan aku, dia berjaya buat aku jatuh cinta padanya dan dia berjaya pujuk isteriku..ehem, ehem.., dan dia juga bersih dari sebarang penyakit HIV dll, aku terima walau siapapun dia...
Dalam islam, sejarah tidak boleh di hukum.. Macam saidina Umar yang bunuh anaknya hidup-hidup, beliau tetap boleh jadi khalifah islam yang ke dua..Sejarah dah lepas, yang penting, sebelum korang jadi mayat, korang sempat bertaubat..Yang pasti bila dah jadi mayat, baru ‘sejarah' di ambil kira...oh!..
Hamka said:
Ok, kita teruskan perbincangan kita, makin hangat dan makin hot nampaknya!!! Kena banyak beristighfar..oh!
Dalam islam melarang couple sebelum kahwin kerana dah berapa ramai yang terlajur perahu boleh di undur, terlanjur inzal, nerakalah jawabnya...
So sekarang ni, bila orang lelaki atau perempuan sudah akhil baligh, dan di tambah dengan suasana hiburan yang dahsyat, maka keinginan untuk bersetubuh telah datang menganggu gugat kehidupan para remaja, la ni.
Remaja sekarang nak bersxxxxh, tapi tak mampu nak kahwin kerana masyarakat tak galakkan kahwin awal dengan alasan masih belajar atau ekonomi yang tak stabil, lalu terlanjurlah mereka dan keluarga mereka ke lembah neraka...
Baru baru ni, makcik tiri belah mak tiri aku cerita akan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia telah terlanjur berzina dengan pakwenya yang sebaya dengan pasanganya, dan pasangan ini baru berumur 16 tahun, bila makcik tiri belah mak tiri aku ni cuba untuk kahwinkan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia ni di jabatan ugama islam, tok kadi tak dapat nak langsungkan perkahwinan mereka dengan alasan di bawah umur(?)
Lalu makcik tiri belah mak tiri aku tu sound akan tok kadi tu bahawa dia dah lepas azab Allah kerana makcik tiri belah mak tiri aku tu memang nak kahwinkan anak dua pupu kepada anak saudara sabit dia kerana mereka dah terlangjur, mendengar dosa dan azab Allah maka tok kadi yang beriman tu jadi takut lalu ‘adjust' juga pasangan ini berkahwin, ... menangislah setan...
Bagaimana Zina boleh terjadi?Kajian rambang aku, biasanya zina ini terjadi bila korang sanggup dengar cerita dalam kain atau mendengar luahan hati seorang yang menceritakan pengalaman SEKSnya..
Sebagai contoh, korang mungkin bukan lesbian, tapi jika datang seorang lesbian dan menceritakkan pengalaman seksnya kepada korang, pengalaman berjumpa dengan titik inzal, kelazatan di belai dan bla bla bla.. dan pada waktu itu, korang berdua sahaja ada dalam bilik, akhirnya lahirlah seorang lagi new lesbian..
Begitu jugak jika korang orang lelaki mendengar cerita pengalaman seks dari bini orang yang tak pernah dapat nikmat inzal misalnya dan dan pada waktu korang berdua sahaja di tempat yang tertutup, akhirnya berzinalah engkau dengan bini orang -nauzubillah
Contoh lain adalah bila pakwe korang mengadu (DELETED) dan anu tegang tapi tak pancut, maka ringan ringanpun bermula dan akhirnya..., setan ketawa di lurah neraka!!.
So moralnya jika korang nak bercakap dengan sapepun, jangan sesekali bercakap tentang SEKS di tempat tertutup, dalam telefonpun jangan!!!
Kerana ada hadith yang di riwayatkan dari Tarmizin dan Ahmad yang bermaksud:

"seburuk buruk orang di akhirat adalah orang yang menceritakan pengalaman bersertubuhnya kepada orang yang bukan hak"
Orang yang bercerita akan di laknat, apatah lagi orang yang mendengar..,!!!

(naduzubillah)
Hmmm, Masalah couple satu hal, ok, kita pergi pada masalah lain pulak, iaitu satu lagi masalah , masalah rogol...
Orang lelaki yang jauh dari Allah akan hilang kewarasan bila :

"air mani dah penuh xxxxx hingga naik ke kepala dan meleleh kat telinga",

Lalu bila ada peluang, akan mencari mana-mana xxxxx yang sempat dan mudah untuk pancutkan air mani haram:, korang perasan tak ramai kes rogol melibatkan budak-budak? Kerana budak budak senang di rogol...oh!

Bila air naik kepala, dan bila ada peluang, maka syaitan guna ‘senjata' ini lalu berlakulah
So, nasihat aku kat korang wahai para wanita, jangan bagi peluang walau sedikitpun untuk orang lelaki yang air sudah naik kepala (DELETED) lalu pangcutkan air mani ‘setan'nya ke dalam lurah ‘neraka' korang..., jangan..

Kita orang islam di larang bersangka buruk, tapi bila masuk bab muhrim, orang perempuan kena sangka buruk dengan lelaki bukan muhrim bila berdua-dua an, walaupun ustaz atau aku sekalipun..!!!
Bermakna, jangan sekali-kali korang duduk berdua-duaan sahaja walaupun dengan ustaz atau ulamak dan dengan bapak saudara atau ayah atau abang, jangan sekali kali kerana setan ada antara kalian..
Lelaki+wanita,

=Lelaki+setan+wanita

=Setan+lelakiXwanita+setan

=Kepala yang macam kepala setan masuk ke dalam lubang yang macam lubang neraka

=Masuk neraka jahamam!!!
Eh, tak kanlah dengan bapakpun kena ada muhrim?

Baca berita : bapak rogol anak.(tapi tengok jenis bapaklah, kalau beriman dan air tak naik kepala takpe..)
Tips kedua, jangan pakai baju seksi walaupun depan bapak

(pasal aurat ni aku malas nak tulis-dah banyak di debatkan orang)
Eh, tak kanlah dengan bapakpun kena tutup aurat?

Baca berita : bapak rogol anak.(tutup apa yang patut, jangan lah tidur just pakai kain tuala kat ruang tamu.., korang paham?)
Tips ketiga, Kalau berjalan, jangan berjalan seorang diri walaupun korang nak pergi masjid atau nak naik haji!!!

Ada cerita seorang cikgu naik kereta seorang diri, kena sondol dari belakang, bila turun untuk check bumper kereta kena rogol....
Lain lain cuba korang rujuk berita yang aku ingat-ingat lupa di ambil dari akhbar tempatan:-
  • Seorang lelaki bagi minum minuman sehingga korang orang perempuan jadi pengsan, apa lagi bawak rumah sewa dan rogol secara bergilir-gilir, ikut turn ke , ikut abjad ke , ikut angka giliran ke , ikut saiz ke, lantaklah....
  • Seorang pakwe mengadu kemaluannya sakit kepada aweknya, sebagai simpati si awek sanggup tolong hilangkan senak xxxxx dengan cara membuat air mani dalam telur itu keluar, mula mula oral seks, lepas tu..argh tak payah cerita..
  • Seorang aweks dating bersama pakwanya, dah banyak kali pakwenya ajak berzina, tapi si aweks menolak, satu hari si pakwe bawak aweks ni dating dalam kereta dalam hutan, dan ugut jika si awek tak nak berzina, maka si balaks ini akan tinggalkan dalam hutan, kerana takut..berzinalah mereka..
  • Seorang wanita yang ‘cantik' telah di puji oleh seorang ‘pengarah filem', lalu uji bakat di adakan dalam hotel, untuk berlakon mestilah mempunyai body yang cantik dan tiada parut, wanita itu bersetuju untuk di ambil gambar dalam keadaan separuh bogel, bila dah macam tu, si ‘pengarah filem' ini suruh wanita itu buat pilihan, samaada nak oral seks, atau kena rogol, tak payah cerita apa jadi, wanita ‘cantik' sila berhati-hati bila di puji...
  • Jumpa kali pertama tak pegang, tak ambik kesempatan, wanita tu mulai percaya itulah lelaki beriman, jumpa kali ketiga kena rogol beramai-ramai..
  • Sedang aksyik bercumbu dalm kereta, datang sekempulan pendatang asing pecahkan kereta, belasah lelaki dan rogol aweknya depan lelaki tadi, (moral, jangan dating dalam kereta..)
  • Seorang dreber bas yang matanya selalu melihat masyarat terasa stim tengok pakaian anak anak muda, bila ada peluang di rogolnya penumpang yang bertudung kerana hanya mereka berdua ada dalam bas.
  • Di waktu pagi, cuaca sejuk, xxxxx lelaki akan tegang, so ada yang kena rogol bila berjogging di waktu pagi... jangan jogging seorang diri
  • Pasangan berkhalwat di serbu lalu ada pasangan yang sembunyi di luar tingkap dengan bergayut pada selimut, tapi terlucut lalu jatuh dan jadi mayat dalam keadaan yang cukup mengaibkan..
  • Pengawal keselamatan yang duduk dalam pondok seorang diri dah puas melancap, bila ada peluang nak rasa nikmat sebenar, so budak sekolah yang bersendirian jadi mangsa..
  • Emak benarkan bapa rogol anak dengan alasan takut suaminya kahwin lain...
  • Dan lain lain...
Walau macam manapun, kita tak boleh hina mereka, mereka berdosa kerana ada peluang, iman rosak dan nafsu menguasai diri, jika kita sombong, Allah sangat boleh buat korang yang pandang hina pada mereka terlibat dengan dosa yang sama macam mereka-naduzubillah..
Apa yang telah terjadi, dah terjadi, bertaubatlah, kembalilah kepada Allah dengan sebenar benar taubat, Allah Maha Pengasih dan Penyayang untuk mereka yang menangis berlutut dan bersujud asalkan korang tiada syirik, sebelum jadi mayat...., kembalilah kepada Allah..
Sesesungguhnya manusia itu memang tak boleh tahan dengan ujian seks ini, kecuali yang kuat imannya, sebab tu ada golongan yang di tempatkan di bawah arays Allah dengan sejahtera di akhirat kelak kerena mereka di dunia dahulu adalah golongan yang menolak zina dengan berkata "kami takut kepada Allah" walaupun di goda oleh wanita cantik lagi bangsawan...
Beruntunglah lelaki itu dan beruntungkah wanita yang berkahwin dengan lelaki itu dan beruntunglah juga wanita yang sudi BERMADU dengan lelaki ahli shurga itu....
Korangpun biasa dengar kisah seorang wali Allah iaitu ahli ibadat yang hebat ibadatnya tapi akhirnya tersungkur di kaki wanita(berzina) dan mati masuk neraka...oh!

(cerita detail-boleh rujuk kitab dan ustaz)
Juga cerita malaikat yang mempertikaikan taubat seorang manusia lalu Allah menjadikan 2 malaikat itu sebagai manusia tapi kesudahan ceritanya mereka juga tersungkur di kaki wanita (berzina) lalu di azab sampai sekarang..

(rujuk kitab Harut dan Marut)
Huh! Malaikat yang telah melihat alam ghaib boleh tumpas dengan ‘senjata setan', maka apatah lagi aku dan korang..
Maka untuk mengatasi masalah SEKS ini aku nasihatkan korang dan aku sendiri agar kita:

BUATLAH USAHA ATAS IMAN (BERAMAL IBADAT-bersolat, berpuasa, berzikir, berdakwah)

SAMPAI KAMU PENAT DAN LETIH SEHINGGA KAMU TIDAK BERUPAYA LAGI UNTUK BUAT MAKSIAT..
Dan kalau tak mampu juga..

Jalan Penyelasaian yang terbaik untuk masalah SEKS kerana dapat sempurnakan separuh ugama dan juga sunnah Nabi SAW..

Jawapannya adalah:

KAHWIN...










by




JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Tuesday, July 28, 2009

ADaB Mendengar AzaN!!

View Comments
Allah akhbar Allah akhbar!!

Kematian itu pasti menjelma. Hanya masa dan waktunya
yang tidak kita ketahui. Cuba kita amati, mengapa
kebanyakan orang yg nazak, hampir ajal tidak dapat
Berkata apa-apa? Lidahnya kelu, keras dan hanya mimik
mukanya yang menahan kesakitan ' sakaratul maut'?
Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud: 'Hendaklah
kamu mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah
akan kelukan lidahnya ketika maut menghampirinya'.

Ini jelas menunjukkan, kita disarankan agar mendiamkan
diri, jangan berkata apa-apa pun semasa azan
berkumandang . Sebagai orang beragama Islam kita wajib
menghormati azan banyak fadhilatnya
. Jika lagu
kebangsaan
kita diajar agar berdiri tegak dan diamkan
diri.
Mengapa ketika azan kita tidak boleh mendiamkan diri?
Lantas sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah
akan kelukan lidahnya ketika nazak. Kita takut dengan
kelunya
lidah kita semasa ajal hampir tiba maka kita
tidak dapat mengucap kalimah
'Lailahaillallah'. Yang
mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika
nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan
Syurga untuk mereka. Dari itu marilah kita sama-sama
menghormati azan dan mohon kepada Allah supaya lidah
ini tidak kelu semasa nyawa kita sedang dicabut.


'Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian
yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah 'Lailahaillallah'.
semasa sakaratul maut menghampiri kami... Amin... amin... amin Ya Robala'lamin.

Tak pernah terjangkau dek akal fikiran ku ini.

Ktahuilah bahawa pada setiap waktu, ribuan bilal di merata dunia akan melaungkan azan, mengakui 'Bahawa Allah Sahaja Yang Patut Disembah,
dan Nabi Muhammad Adalah Rasul Allah.'Dimulakan dengan Indonesia yang terletak dibahagian timur dengan ratusan kepulauan-nya dan jumlah
penduduknya seramai 180 juta.Sebaik masuk waktu Subuh, Azan mula berkumandang dari kawasan ini dengan ribuan Bilal yang akan melaungkan
Ke-Agungan Allah S.W.T Dan Nabi Muhammad S.A.W.

Proses ini akan bergerak kearah barat kepulauan Indonesia . Perbezaan masa antara timur dan barat Indonesia adalah 1-1/2 jam.Belumpun laungan
Azan dimerata Indonesia selesai, ianya bermula pula di Malaysia.Berikutnya di-Burma dan dalam masa satu jam selepas Azan dilaungkan di-Jakarta,
tiba giliran Dacca di Bangladesh.Berikutnya laungan akan kedengaran di Calcutta dan terus ke Srinagar dibarat India.

Perbezaan waktu dikota-kota Pakistan adalah 40 minit jadi dalam jangka masa ini, Azan akan berkumandang diseluruh Pakistan.Belum berakhir
di-Pakistan, Azan akan bermula pula di Afghanistan dan Muscat.Perbezaan waktu antara Muscat dan Baghdad adalah satu jam. Dalam jangka masa
ini, Azan akan berterusan dilaungkan di UAE, Makkah, Madinah, Yaman , Kuwait dan Iraq .

Proses ini berterusan setiap detik sehingga ke pantai timur Atlantik.Jarak masa Azan mula dilaungkan di Indonesia sehingga ke pantai timur Atlantik
adalah 9-1/2 jam.Belumpun Azan Subuh berkumandang di pantai Timur Atlantik, Azan Zuhur kini sudah mula dilaungkan di Indonesia. Ini berterusan
bagi setiap waktu sembahyang, tidak putus-putus.

Subhanallah, begitu hebat dan agungnya Islam!

Kalaulah setiap kawasan boleh memasang pembesar suara (yang power habis!), akan bergegar satu dunia dengan laungan Azan tidak putus-putus.

Laillahaillallah!







by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Lelaki Handsome Vs Lelaki Buruk

View Comments
Kalau lelaki hensem : banyak bercakap
Perempuan akan cakap : petah berbicara dan banyak idea
Kalau lelaki buruk : banyak bercakap
Perempuan akan cakap : memekak je..ingat orang suka ke!

Kalau lelaki hensem : dituduh buat jahat
Perempuan akan kata : itu semua karut!..ada orang sakit ati kat dia tuh!..
Kalau lelaki buruk : dituduh buat jahat
Perempuan akan cakap : memang sah dia yang buat!..muka pun macam pecah rumah!


Kalau lelaki handsome : menolong perempuan yg diganggu
Perempuan akan cakap : wah.. machonya.. macam hero filem!
Kalau lelaki buruk : menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata : entah-entah yang ganggu tadi tu.. kawan-kawan dia...

Kalau lelaki handsome : jalan dengan perempuan cantik
Perempuan akan kata : wah..padan sangat...
Kalau lelaki buruk : jalan dengan perempuan cantik
Perempuan akan kata : mesti kena bomoh perempuan tuh!

Kalau lelaki handsome : ditinggal kekasih
Perempuan akan kata : jangan sedih...(dalam hati-揵odoh betul perempuan tuh!�)
Kalau lelaki buruk : ditinggal kekasih
Perempuan akan kata : jangan sedih...(dalam hati -
"padan muka! Ada ati nak bercinta�)

Kalau lelaki handsome : menyayangi binatang
Perempuan akan cakap : perasaannya halus...penuh kasih sayang
Kalau lelaki buruk : menyayangi binatang
Perempuan akan cakap : sesama spesis memang harus menyayangi...

Kalau lelaki handsome : memandu BMW
Perempuan akan cakap : muda-muda dah berjaya.
Kalau lelaki buruk : memandu BMW
Perempuan akan cakap : kalau tak drebar, sahih kereta curik!

Kalau lelaki handsome : tak mau diambil gambarnya
Perempuan akan cakap : dia pasti bimbang kalau-kalau gambarnya dipergunakan
Kalau lelaki buruk : tak mau diambil gambarnya
Perempuan akan kata : dia tau, kalau cuci pun.. mesti tak jadi punya!

Kalau lelaki handsome : terpijak kaki perempuan
Perempuan akan cakap : eh.. tak pe..tak pe..saya yang patut minta maaf..
Kalau lelaki buruk : terpijak kaki perempuan
Perempuan akan kata : oi..buta ke?..celaka..haram jadah..sial..p#@%&*%!!!!...

Moral : jgn menilai seseorang melalui rupa parasnya sahaja.





by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Sunday, July 26, 2009

tugasan subject design!

View Comments
KIAMBANG! OH KIAMBANG!!



harini aku diberi tugasan untuk mengkaji tentang bunga kiambang! ia meliputi shape yang ada pada bunga kiambang, habitat bunga ni, dan tempat yang menjadi kesukaan tumbuhan ini. Ia mestilah dilengkapi dengan gambar sketch dan penerangan. hope dapat cari info yang berguna untuk dimasukkan dalam assignment kali ni.





bosan -bosan dalam kelas sempat lagi aku belajar dialek bahasa kedah!! sape2 yang nak belajaq sila laaa sebut ayat di bawah ni berulang ulang sampai lancar dan mempunyai dengun yang sama dengan kedah punya dialek!!

"ULAQ MELINGKAQ ATAH PAGAQ"
"JATOH TERKETAQ-KETAQ"

"DALAM AYAQ ACHAQ"
by echah.(tsb 2b)


Selamat mencuba! :)


by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Friday, July 24, 2009

sedih & x percaya

View Comments


hari jumaat adalah hari yang mulia untuk umat islam. tapi aku dikhabarkan dgn berita yang menyedihkan.. selepas setahun lebih bersama dengan gf aku. akhirnya kami tidak lagi sehaluan. kerana didesak oleh keluarganye kami pun terpaksa berpisah. mungkin orang tua gf aku x tau. susah senang yang aku hadapi bersama dengan anak dia tu. x memadai dgn wang ringgit yang dia mintak tu.. rm 2000 mintak ngan aku. aku boleh bg. tapi aku leh dptkan anak dia jadi isteri aku ke? mungkin x kan? dari ape yang aku tgk. dia lebih pentingkan material. dia harus ingat bila masa dalam poket aku ada rm0.00 sen sebab bg duit kat anak dia nak makan. xkan aku nak tgk gf aku berlapar. aku sangup berlapar nak bg gf aku makan, tapi ni yang aku dapat, aku nak kesetiaan & cinta yang ikhlas, bkn bersifat material semata-mata. ape yang aku tgk. mama gf aku x sygkan gf aku ni.bkn nak burukkan gf aku punya keluarga tapi, itu yang aku nampak. kalau nak di cerita kisah2 rahsia kat cni maybe akan memburukkan keadaan. diorang x faham yang aku ni bkn nye org yang dah bekerja. aku student lagi. duit pun mintak ngan mak bapak. kenapa leh jadi mcm ni pun aku x tau. tapi aku redha dgn jodoh yang allah bagi kat aku. aku hanya berusaha untuk mengekalkannye dgn pelbagai cara, tapi nak buat mcm mane, ni ketetuan allah s.w.t. terpaksala kami berpisah.




aku x tau ape yang patut aku buat. lgpun pada pendapat aku, dia nak idup ngan aku bkn mama dia.

so tolong bagi pendapat kat aku.. patut ke gf aku dgr ckp mak dia? ape yg patut aku buat?
*aku tau anak kena dgr ckp mak. tapi ni untuk masa depan dia. aku xnak dia menyesal kelak. sebab bila aku ludah, aku takkan ambik balik.






by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

demam

View Comments
arini aku kena presentation subject design!!. dengan hasil perbincangan yang mengambil masa hanya 2 hari,aku pun dtg untuk bentang hasil yang telah aku perolehi selama 2 hari itu.. tepat jam 2.00 ptg. aku punya lecture masuk untuk memulakan aktiviti ini. group no.3 yang kena bentang 1st, aku kena bentang selepas 5 group selesai dgn hujah2 mereka. oleh kerana ptg smalam da kena hujan pastu tambah dgn x tido, kepala aku dah berdeyut time tgh bentang untuk group aku. tapi aku cover je, time bentang tu. lecture aku x suka dgn note yang kami catatkan pada kertas.. mcm budak2 punya keje lecture cakap. habis diconteng dengan pen merah note kami. aku punya bengang. semua benda aku tanya kat group laen. hehe. mcm2 soklan keluar dari mulut aku. :) tapi aku rasa lega sebab semua org faham ape yang aku terangkan pada diorang.. kelas tamat pukul 6 petang. so suma da bentang laa kiranye. so kami balik ler.. dgn hati yang tenang sebab dah habis satu cubaan. lecture bgtau ahad ni ada keje baru plak. x tau laa keje ape. tapi lebih susah dari yang harini punya..

lpas balik kelas aku rest jap. aku pun mandi . then solat mghrib tiba2 aku dapt msg dari sorang student 2B . aku lupa lak janji nak hantar dia kat stesen bus, dia nak balik kedah katonye. sebab xdok org nak mengantar, aku sudikan diri aku nolong dio. tapi yang sedihnye, hujan tibo2 trun, aku call ler member aku nak pinjam motor nak antar aweks sorang ni, bus dia dalam kul 9.45. time ni kul 8.45. motor baru dapat, azan isyak tgh berkumandang, memandangkan da ada air sembahyang, aku trus solat ler. tepat kul 9.00 kami pun kuar dari kawasan kolej, hujan pun hujan laaa, nak buat mcm mane dah terpaksa. kami berempat pun bertolak pada pukul 9.20.
relakan diri aku yang selesema ni redah hujan.. hujan aku x kisah sebenarnye, yang tak tahannye sejok sgt! haha! sampai ler kat stesen bus kul 9.35 . then hujan pon benti.. gembira skejap. habis basah kuyup kami terkena air hujan. naik motor je kot. tunggu punya tunggu, bas x sampai2, dah 20 mint menunggu kami pun pi kedai lepak minum. dalam 15 mint lepak kat kdai. nampak bayang2 bas da sampai. x sempat nak habiskan air. so grak ler tgk dia nek bus..



lpas tu hujan pun trun balik. aku kecewa sebab ingat da x ujan. aku redah lagi skali ujan. kali ni lagi sejok. sebab tadi da basah. xnak bagi aku fikir pasal sejok ni, aku bwk je motor laju2. ilang gak laa sejok aku. sebab enjin motor yang hangatkan badan aku. so sampai laa aku kat umah member aku. masok je umah aku trus mandi takot demam. then lepak kejap panaskan badan.
lpas tu aku lapar plak. aku pun kuar pi bli burger , dua biji aku makan.. lapar punya pasal. hidung aku da start berair balik.. maybe sejuk kot. then aku lepak depan campus ngan member aku borak2 pasal ape yang jadi time presentation design tadi tu. diorang budak sem 3 . dah ada pengalaman dgn subject tu. so kami pun kongsi2 pengalaman ambik subject tu.

kul 11 mlm aku pun masok ler dalam ostel. naek. telan ubat. rasa lega skit. tapi perut lak buat hal.. tapi aku tahan je smpai skang. *bkn nak berak, tp cam gastrik.. nak ilangkan rasa sakit tu. aku pun men DOTA. tgh sedap2 maen. dc laaak. baru nak menang,, kecewa lagi skali. aku pun pi ler pusing2 cari movie.. tapi suma da tgk, x jadi nak tgk. aku nek atas katil , nak tdo. tapi x terlena. maybe sebab badan da rasa x selesa, panas2!! aku pun trun balik.. dan skang aku pun bukak blog tulis ape yg jadi arini . gitu ler kisah arini.. demam kena hujan..

kalau x faham , buat2 faham je laa.. lama aku x mengarang..!! ahahaha!!

auhh choooO!!!! bersin x henti!! :) aku kalau demam biasa ambik masa sebulan nak sembuh!! takot!!! mesti xleh kena aircond. nati aku rasa cam nak mati je.. hehe

tapi xpela ,yang penting kita buat keje dengan ikhlas. baru rasa puas hati dgn ape yang kita buat.!! so aku nak sambung men dota laa dlu. nati ada citer menarik aku letak kat cni.. salam! :)







by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Saturday, July 18, 2009

Keputusan Manchester United Vs Malaysia XI

View Comments
pemain malaysia beraksi baik ketika bertemu manchester united dalam jelajah asia mereka. walau bagaimanapun mereka tewas 3- 2 kepada manchester united!!. tahniah kepada malaysia kerana menunjukkan kualiti dalam permainan mereka. pemain MU diberitahu hanya tidur 2 jam sebelum beraksi menentang malaysia. semoga pemain malaysia terus meningkatkn cara permainan dan tidak hanya berpuas hati dgn prestasi hari ini.







aku dapat tengok online je. x dpt nak pegi. huhuhu!





by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Friday, July 10, 2009

malaysia kini

View Comments
selepas solat jumaat, biasanye aku tido. tapi arini x mengantuk plak.. terasa nak minum air coke ler. lama x minum. asyik merempak kat umah. minum air milo beng, teh beng, teh o beng, nescafe beng, sirap beng, skang nak minum coca-cola beng lak!! :)

beng = ais ( kelantanese --> malay standard )

tapi coca cola zionist punya. tapi bergantung pada niat masing2. kot!!
malaysia pun penuh ngan barangan diorang. produk malaysia plak low quality. susah nak cari yg high quality. umm terpaksa! kalau difikir. korang xleh pkai handphone. NOKIA, MOTOROLA, SONY semua zionist gak.. cane tu? ramai lerrr umat malaysia yang sokong zionist erkk? so aku rasa, bergantung pada niat masing2...




by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Dell Studio 14 Laptop For Sale

View Comments


Studio 14 Laptop
Condition: Brand New
Base: Intel(R) Pentium(R) Dual-Core Processor T4200 (2.0GHz, 1MB Cache, 800 MHz FSB
Operating System: Genuine Windows Vista(R) Home Basic SP1 Edition 32 bit (English)
Memory: 2GB (2 X 1024MB) Dual Channel DDR2 SDRAM
Hard Drive: 250GB SATA Hard Drive
Display: 14.1" Widescreen WXGA CCFL (1280x800) TFT Display with TrueLife(TM) with Web Cam
Video Card: Intel(R) Integrated Graphics Media Accelerator X3
Optical Drive: Slot Load 8X DVD+/-RW Drive with DVD+R double layer write capability
Wireless Network Card: Dell Wireless 1510 802.11n Half Mini-Card
Security Software: McAfee(TM) Security Center (Multi-Language) - 15 Months Version
Dell Service: Hardware Maintenance
1 Yr Ltd Hardware Warranty, InHome Service after Remote Diagnosis
RM1949( Basic)
And all Dell Laptops
Contact aiman@sharil2u.com






by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Thursday, July 9, 2009

Goyang KaKi malamalam.

View Comments
salam. selamat malam. aku kini tengah pening carik keje. gf aku bising xleh tgk aku goyang kaki kt umah. haha. lgpun ada cadangan untuk kahwin tahun depan. so kena cari ongkosnye.. poning palo. tapi kerana sayang, sngp buat pe saje. asal x mengundang dosa. :) so aku men game dlu laa. sape2 nak men dota ngan aku meh laaa.. korang cari aku kat garena. ni id garena aku. ^D6^Vans aku noob je.. account aku baru lvl 16.







by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Tuesday, July 7, 2009

Malaysia Antenna Yagi 17dB GPRS | EDGE | 3G | HSDPA | HSUPA outdoor antenna

View Comments
TEMPAHAN DITUTUP




 
 
 
Tingkatkan penerimaan signal 3G atau HsDpa anda menggunakan yagi antenna.







Antenna Yagi 17dB

RRP:
Price: RM210.50 (including tax , harga tidak termasuk charge penghantaran**)
Unit Available: Only 9 unit *
Vendor:
Brand:
Weight: 3,50 KGS
()
Availability:
Penghantaran menggunakan pos laju :
semenanjung malaysia: RM 10.50
Sabah dan Sarawak : RM 15.00


Delivery within West Malaysia take around 1 to 2 day (Major Town) 3 to 4 day (Rest of the Area) Delivery to East Malaysia take around 2 to 3 day (Major Town) 4 to 5 day (Rest of the Area)
Currently we do not deliver product out of Malaysia, Sorry for any inconvience caused.

Product Description



Yagi Antenna Set*


Panjang Antenna : 80 cm
Gain : -+ 17dB
Type Coaxial Cable : Standard Coaxial Cable
Panjang Kabel : 15 m (Upgradeable)
Kegunaan : Outdoor / Eksternal
Material : Full Alumunium Solid
Connector : N Connector, SMA Connector, SSMB Connector (Sierra Connector)
Jarak Efektif : 0 - 6 km (Loss)
Berat Bersih Antenna : <1 kg Berat Pengiriman / Volume Weight : kurang 4 kg Frekuensi Kerja Uplink : 1945 - 1950 MHz Downlink : 2135 - 2140 MHz Antenna Set terdiri dari : 1. Antenna Yagi 17dB 2. Kabel Standard Coaxial 15 meter (RG-58 Upgradeable) 3. Pigtail Connector untuk modem (lengkap dengan Connector modem) untuk membuat tempahan sila email kepada saya: whatsdeadly@hotmail.com


*penghantaran bermula sebelum akhir bulan ini.
*tempahan awal perlu dibuat.
*Bayar dan Hantar.
*Bergantung kepada sambutan.


**charge penghantaran bergantung pada jumlah antenna yang dibeli.
**penghantaran percuma jika anda membeli 3 unit ke atas.




by




JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

Monday, July 6, 2009

Pemain Bolasepak Beragama Islam

View Comments
tanpa aku ketahui mereka ini beragama islam. mungkin kerana pihak2 laen cuba merahsiakan kejayaan orang islam di dunia. bintang2 ternama bolasepak yang amat digeruni !! aku kata mcm tu sebab selama aku tgk bola live, x nampak lagi pemain berdoa. tu je le! diorang x tunjuk kot!




semoga mereka berjaya di dunia dan akhirat. amin!!



by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)

bulan july posting mengarut

View Comments
assalamualaikum.. ni ler posting pertama ntuk bulan ni. x tau nak post pasal ape. keje aku skang bgn tido makan online men game.. xde life. dijemput menjadi follower saya. kawan2 saya x men blog. so saye xde kawan2 bloggers. kalau nak berkawan leh gak. saya bkn jenis yang jual mahal.
slalu laaa kunjungi blog saya. nak mandi dlu arkkk! gf dah msg kata nak call" rindu katanye" :). updated later.





by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)
Related Posts with Thumbnails
Penafian: admin The Black Lens adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman blog ini.