Info from myblacklens.

Best view by using Mozilla Firefox ~ Semua Posting yang diterbitkan di blog ini adalah mengikut pandangan peribadi pemilik blog! semua kritik2 dan nasihat untuk kepentingan dan rujukan kita bersama..posting berkaitan agama adalah sebagai rujukan dan nasihat kepada diri saya sendiri. terima kasih.

Tuesday, January 18, 2011

Sing Tel VS Unifi VS Streamyx.

click image di atas untuk membesarkannya.
Dari gambar di atas. boleh kita compare yang Internet Di malaysia masih lagi tidak maju. Kalau beginilah keadaannya negara kita MAlaysia tidak akan menjadi Negara Maju Menjelang 2020.

B4ns disini bukan berdebat mengenai kelajuan internet ketiga-tiga pembekal internet dari negara berbeza, tetapi b4ns disini tidak berpuas hati dengan harga yang pembekal internet di malaysia caj kepada pengguna.

Sedangkan di singapore Harga mereka lebih murah dari Malaysia. DEngan membayar RM 154.03 di singapore kita boleh mendapat speed 50Mbps manakala di malaysia dengan membayar RM 149.00 Untuk UNIFI  speed 5Mbps dan RM140.00 Untuk pakej Streamyx Blokcbuster deal speed 4Mbps. Jika ditolak tolak.. 50Mbps - 5 Mbps = 45Mbps beza speed antara Unifi dan Sing Tel (SIngapore)

RM 154.03 dibahagi kepada 50 Mbps = RM 3.08 untuk speed 1Mbps

Jika RM 3.08 di darab dengan 5 Mbps = RM 15.40

so sepatutnya Pakej 5Mbps hanyalah RM 15.40 di malaysia.

So apa sebabnya harga caj Internet di malaysia Terlampau Mahal?

Sikit lagi klau malaysia dah ada 50Mbps harga mungkin beribu-ribu ringgit malaysia.

Moga Pihak kerajaan ,SKMM dan pihak TM mengkaji perkara ini.

Maju Malaysia Maju. Rakyat Maju Negara Maju. Jangan Membebankan rakyat, kelak ramai yang tidak menyokong kita jika perkara begini berterusan .


JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
Penafian: admin The Black Lens adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman blog ini.