Info from myblacklens.

Best view by using Mozilla Firefox ~ Semua Posting yang diterbitkan di blog ini adalah mengikut pandangan peribadi pemilik blog! semua kritik2 dan nasihat untuk kepentingan dan rujukan kita bersama..posting berkaitan agama adalah sebagai rujukan dan nasihat kepada diri saya sendiri. terima kasih.

Monday, January 3, 2011

Adakah kerajaan negeri Kelantan akan membantu pihak KAFA?

Adakah kerajaan negeri Kelantan akan membantu pihak KAFA membangunkan sukan bola sepak? Jika kerajaan amat bijak dalam pentadbiran, sudah tentu mereka akan membantu pihak KAFA kerana. Banyak pulangan yang akan diperolehi oleh kerajaan Negeri Kelantan Jika Pasukan The Red Warriors menjadi satu2nya persatuan bolasepak yang mempunyai anak syarikat kelak. Kerana Ini akan menaikkan ekonomi kerajaan negeri kelantan melalui bidang perniagaan dan lain-lain. Jangan POLITIKKAN BOLASEPAK. kerana ini akan merugikan Pihak Kerajaan negeri kelantan dan juga TRW. Sebagai Rakyat kelantan, aku merasa terkilan jika kerajaan negeri kelantan tidak memberi bantuan. Ini kerana. Melalui sukan gejala-gejala tidak sihat mungkin dapat dikurangkan. AMBO NOK TENGOK KERAJAAN NEGERI NI BIJOK KO DOK. :)

Sanggup UNdur?

SELEPAS mencipta sejarah menjuarai Piala Malaysia buat kali pertama musim lalu, harapan peminat untuk melihat pasukan Kelantan terus gah mungkin berkecai apabila Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) dipercayai menanggung beban kewangan besar.
Berikutan itu, Presidennya, Tan Sri Annuar Musa (gambar) yang berjaya membina pasukan terbabit sehingga mencapai kejayaan, sanggup melepaskan jawatannya sekiranya semua pihak termasuk kerajaan Pas Kelantan sanggup memberikan peruntukan untuk menguruskan Kafa.

Menerusi status terbaru lama sosial facebook beliau, Annuar menegaskan tindakan meletak jawatan itu sanggup dilakukan kerana tidak mahu melihat pasukan berkenaan yang dibina dengan cemerlang ‘mati di tengah jalan’.
“Bantulah TRW... (The Reds Warriors) kalau syarat sumbangan negeri adalah saya mengundur diri, saya sedia melakukannya asal jangan bola sepak Kelantan yang saya bina mati di tengah jalan,” katanya.

Kelantan berjaya menjulang Piala Malaysia buat kali pertama musim lalu dengan menewaskan Negeri Sembilan 2-1 pada perlawanan akhir yang diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Hasil kejayaan itu, kerajaan negeri menghadiahkan sebanyak RM200,000 kepada pasukan Kelantan yang berjaya membawa pulang Piala Malaysia buat pertama kali ke bumi Cik Siti Wan Kembang.

Sementara itu, Annuar turut menyatakan bagaimana beberapa pasukan lain mendapat sumbangan sehingga RM6 juta daripada kerajaan negeri masing-masing untuk memastikan kejayaan dapat dikecapi.

Katanya, Kafa tidak memerlukan wang sehingga RM4 atau RM6 juta seperti diterima pasukan lain, sebaliknya jumlah diperlukan hanyalah sekitar RM2 juta.
“Kafa sudah memohon kepada MB (Menteri Besar), Perbadanan MB dan SEDC untuk bantu TRW dari keperluan RM4 hingga RM5 juta, saya cuma pohon RM2 juta saja...selebihnya Kafa usaha sendiri,” katanya.






JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
Penafian: admin The Black Lens adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman blog ini.