Info from myblacklens.

Best view by using Mozilla Firefox ~ Semua Posting yang diterbitkan di blog ini adalah mengikut pandangan peribadi pemilik blog! semua kritik2 dan nasihat untuk kepentingan dan rujukan kita bersama..posting berkaitan agama adalah sebagai rujukan dan nasihat kepada diri saya sendiri. terima kasih.

Sunday, October 18, 2009

troy -siamese fighting fish

bosan sey. nasib baik kat umah ada gak benda nak buat bila balik. iaitu borak ngan troy!! ganti tempat tinggal dia, bagi makan. hooo.. sejam gak laa aku spend time ngan dia.
Dah lama aku x bela ikan ni.. last time aku bela ikan masa aku umur 12 tahun. time tu aku bela ikan dalam botol kaca je. kecik ruang untuk dia idup. bela byk ekor gak laa. sampai beranak pinak..Antara ikan yg aku bela dulunye ialah ikan batik (kat luar x tau ape nama dia),ikan batik ni ekor dia lawa mcm corak batik gitu.. dan ikan laga (siamese fighting fish) ikan ni suka gaduh kalau letak dalam satu tempat mesti ada yg mati.. so asingkan mereka, kesian lak bila tgk gitu..ikan ni cantik pada warnanye .Yang jantan warna mereka terhad je..dua atau tiga colour je, manakala yang betina lak berbagai warna antaranye, merah,biru, hijau, putih, hitam, kuning, pink, brown, purple dan byk lagi..

aku xde video ikan ni.. so aku bagi contoh je laa.. dalam video ni nati saat ke 00.18 kamoo akan nampak ikan batik lalu dekat ngan siamese fighting fish colour merah..



aku letak dia sekor dalam aquarium yg besar gak laa.. sebab xdak ikan lain da.. huhuhu!!
semua org mampu bela ikan ni laa kan.. sebab ikan ni x mahal, murah je k.. cuma korang kena bersihkan air sebulan sekali, sape malas mati laa ikan ni nati.. lagi satu jgn lupa bagi makan.. :) .

assalamualaikum..


by



JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
Penafian: admin The Black Lens adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman blog ini.