Info from myblacklens.

Best view by using Mozilla Firefox ~ Semua Posting yang diterbitkan di blog ini adalah mengikut pandangan peribadi pemilik blog! semua kritik2 dan nasihat untuk kepentingan dan rujukan kita bersama..posting berkaitan agama adalah sebagai rujukan dan nasihat kepada diri saya sendiri. terima kasih.

Saturday, August 22, 2009

hari pertama puasa

Assalamualaikum.. aku rasa puasa pada hari pertama ni ok lagi. hope trus menerus smpai hari akhir puasa.. hehe. so ptg ni, jom kita pakat ramai2 pegi bazar ramadhan. jom serbu bazar ramadhan!!
Last year aku berpuasa dengan orang yang tersayang. Aku habis keje baby aku mesti dtg jemput aku ke bazar ramadhan di sek13 Shah alam. banyak gak makanan yang dijual kat situ, tapi aku ni jenis x makan banyak bila berbuka. So aku just ikut baby aku bli ape yang dia nak, makanan untuk aku berbuka pun aku serah pada dia, aku makan je ape yang dia beli, sebab aku tau ,baby aku ni high taste so dia akan bli yang terbaik untuk aku..alhamdullilah, aku puasa full 29 hari bersama babyku tersayang. tapi aku tinggal puasa sehari, sebabnye aku tgh mandi kul 7.00 pagi, then tetiba aku muntah. time tu aku x sihat, batuk memanjang, demam skit2. so baby aku nasihatkan aku supaya makan ubat, so x puasa laa haritu.. hehe!! tahun lepas aku x dapat balik 1st day raya. tapi babyku dah balik time tu. dia kata nak teman raya ngan aku, tapi aku kesian kat dia. so aku suh dia balik umah dia.. keje laa aku pada hari raya tu. flight aku dalam kul 8.30mlm hari raya pertama, aku balik awal keje , kul 4, sebab nak grak gi KLIA ambik masa 2jam gak laa. aku dah packing awal2 lagi, bwk beg ke tempat keje.. cari2 cab, xdak. lama menunggu dalam sejam baru ada satu cab lalu. nek laa cab tu gi KLIA. dia charge aku banyak gak laaa.. rm80. biasa laa hari raya dia ckp. susah nak dpat cab harini... ntah pape je!! terpaksa laa aku nek walaupun mahal . aku takut nati lewat, ngan tiket2 flight aku burn..sampai je kat KLIA kul 7.00mlm, aku pun trus check in. lega rasanye bila da check in, just tunggu flight je laa.. kul 8.45 mlm aku nek flight balik ke kota Bharu. sampai di kota bharu dlam kul 9.50 mlm. umi&ayah aku sedang menanti anak nakal dia yang dia sayangi.. gembira aku dapat bertemu ibubapa aku walaupun x dpat pegi sembahyang raya sama2. tahun ni insyallah, dapat aku beraya ngan umi&ayah aku.. :)



bestnye air ni!! haha, nampak menarik!
*gambar kat bazar ramadhan shah alam sek13 (stadium) tahun lepas.


So berbalik pada puasa tahun ni..bila tgk gambar makanan dan minuman rasa cam sedap je. nati dah berbuka, baru ler kita tau sedap ke x.. haha! kadang2 air tawar laaa.. x rasa pape laa.. bli makanan lak banyak2. hehe! tapi x semua mcm tu, biasanye diorang ni dah pro2, tgk gambar tu, menarik bila tgk. diorang ni pandai tarik pelanggan datang ke gerai diorang.. so aku pun da x tau nak tulis ape, papehal tanya je aku .. stakat ni bagi aku dua je bazar ramadhan paling best kat kelantan. satu kat stadium sultan muhammad ke IV then satu lagi kat bazar ramadhan wakaf Bharu. yang paling tak best bazar ramadhan kat stadium pasir mas.. nyampah gi situ. air tebu pun xdak.. zzz

papehal aku ucapkan selamat berpuasa, jauhi diri dari nafsu sendiri.. kepada semua kekawan yang mengenali diri aku, & tak lupa juga kpd semua umat islam yang berpuasa.


by
t


JoomlArt.com - Joomla Professional Templates
letak iklan anda disini
letak iklan anda disini
Register Domain Serendah RM35.00 Di klserver.biz


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sila tekan Butang Like selepas membaca. :)
blog comments powered by Disqus
Related Posts with Thumbnails
Penafian: admin The Black Lens adalah tidak bertanggungjawab terhadap apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat atau daripada kecacatan atau kesilapan kandungan di dalam laman blog ini.